Skip to content Skip to footer

Cessna 150 (C-150)

SP-SKO,   SP-OLD,   SP-ORD,   SP-KHC

Prędkość przelotowa 85 kts

Max. zasięg 780 km

Ilość miejsc 1+1

Cessna 150 to dwumiejscowy górnopłat o konstrukcji półskorupowej. Ta niezawodna konstrukcja wielokrotnie była pierwszym samolotem wielu pilotów na całym świecie. Prosta w pilotażu i obsłudze. Pełne zbiorniki paliwa pozwalają na 3 godziny lotu. Królowa lotnictwa General Aviation i „tytan pracy” naszego Aeroklubu.

Diamond 20 (DA-20)

SP-NOP,   SP-KPI,   SP-TEC

Prędkość przelotowa 105 kts

Max. zasięg 973 km

Ilość miejsc 1+1

Diamond DA20 to dwumiejscowy, lekki, ekonomiczny i szybki dolnopłat. Idealny do szkolenia dla tych, którzy cenią sobie komfort i nowoczesność. Zbudowany z lekkich materiałów kompozytowych. Bez problemu rozwija prędkość przelotową przekraczającą 100 węzłów (185 km/h), co przy spalaniu rzędu 20 litrów na godzinę lotu pozwala na długotrwałość lotu do 4 godzin. Posiadamy 3 maszyny tego typu.

Cessna 172 (C-172),  172RG (C-172RG)

SP-ENS,   EP-OMD

Prędkość przelotowa 100 kts

Max. zasięg 1289 km

Ilość miejsc 1+3

Cessna 172 to czteromiejscowy, jednosilnikowy górnopłat. „Starsza siostra” Cessny 150. We flocie posiadamy dwa egzemplarze – C-172N ze stałym podwoziem i śmigłem o stałym skoku oraz C-172RG – samolot z chowanym podwoziem, przestawianym skokiem śmigła i autopilotem, wykorzystywany do szkolenia do licencji zawodowej CPL(A) w ramach szkolenia na samolocie typu „complex”.

Jak-12M​

  SP-AWK

Prędkość przelotowa 150 km/h

Max. zasięg 765 km

Ilość miejsc 1+3

Klasyka lotnictwa. Jak-12 to sprawdzony i niezawodny górnopłat wyposażony w silnik gwiazdowy AI-14RA i śmigło o przestawialnym skoku. Wykorzystywany do holowania szybowców. We flocie posiadamy jednego Jaka w wersji M (dwuster ze stałymi slotami) i do niedawna jednego w wersji A (jednoster wyposażony w chowane sloty, tzw. „szybki Jak”)

Prędkość przelotowa 200 km/h

Max. zasięg 900 km

Ilość miejsc 1+1

Lekki, ekonomiczny i nowoczesny samolot produkowany w Polsce od 2002 roku. Certyfikowany przez EASA oraz FAA. Zbudowany w układzie dolnopłata z elementów metalowych i kompozytów. Jego silnik Rotax-912 może być zasilany paliwem lotniczym jak również samochodowym. Idealny jako samolot szkolno – treningowy oraz turystyczny.